vrijdag 9 oktober 2015

laatste talententuin

 

Vandaag was de laatste talententuin. Ik zelf zat bij techniek. En ik vond het leuk omdat het heel interessant was en het is met technologie daarom vind ik het heel leuk.


Ik heb vandaag een lampje gemaakt die brandde zonder batterij.
Het werkt zo: je moet een soort stokje hebben en dan doe je er een soort ijzer muntje op. En dan daarop deed je een koper muntje en daarna een vilt muntje die moet je nat maken met zout water. En zo de hele tijd door en op het einde deed je een koper muntje en aan het koper muntje zat een soort elektrisch draadje en die verbond was met het lampje. En zo hetzelfde met het soort ijzeren muntje en dat winde elektriciteit op. 


En dat was mijn super toffe leuke laatste talententuin      gr. Kees                                                

Geen opmerkingen:

Een reactie posten